جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ساعت ۱۷:۰۲

جریانهای انقلابی به بهانه کرونا خود را خانه نشین کرده اند!

شام میلاد امام حسن علیه السلام-ماه رمضان ۱۴۰۰: یک دوگانگی جدی در ذهن مردم بوجود آمده. ضربه ای که اینها زدند ضربه کمی نبود. هدف آنها حاج قاسم نیست، ولایت و اصل استکبارستیزی را نشانه گرفته اند. این بازی رسانه ای مکمل توئیت های تاجزاده و حجاریان است. برای گام بعدی هم برنامه ریزی دقیق کرده اند. از این طرف جریانهای انقلابی ما به بهانه کرونا خود را خانه نشین کرده اند!

در شام میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیه السلام جلسه پانزدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

دو تفکر انحرافی در باب جهاد

مشکل جریان اصلاحات با سپاه و ارتش و بسیج نیست. مشکل آنها با مبارزه و جنگ است. میخواهند جنگ و درگیری نباشد. میگویند جنگ یک مقوله است، سیاست خارجی یک مقوله دیگر. وقتی شما به اصل مبارزه و جهاد معتقد نباشید، در هر میدانی ناموفق خواهید بود؛ چه حوزه سیاسی، چه فرهنگی، چه اقتصادی و... . چون در هر زمینه ای شما یک جبهه مقابل دارید، که برای زمین گیر کردن شما برنامه دارد. رهبرانقلاب عرصه های هفتگانه جهاد برای ما ترسیم کردند. یکی از این میدانها جهاد علمی است. الان مدارس و دانشگاههای ما بخاطر ویروس کرونا تعطیل شده. این یک شکست است. دانشگاه و حوزه و مدارس باید به خود بیایند.

بحث حاکمیت مجدد کسانی است که نه تنها جهاد را یک اصل نمیدانند، بلکه هرگونه تقابل با جبهه کفر را نادرست میدانند. هر دو تفکر حق الله را ضایع میکند. هم این تفکر که میگوید یک اصل بنام جهاد داریم و یک اصل هم بنام صلح. به همان میزان که صلح را یک اصل بدانید، حق الله را ضایع کرده اید. یعنی میشود با یک عده از دشمنان خدا کنار آمد.

آقای روحانی گفت با کفار و مشرکین با پیغمبر صلی الله علیه و آله عهد می بستند، و عهد خود را می شکستند؛ و پیامبر صلی الله علیه و آله دوباره با آنها عهد می بست. آنها دوباره عهد می شکستند و پیامبر صلی الله علیه و آله باز با آنها عهد می بست. این دروغ بزرگ را به دین و پیغمبر نسبت داد.

 

در صلح با کفر هیچ گشایشی نیست

و اللّه ما سلّمت الامر الیه الّا انّی لم اجد انصارا، و لو وجدت انصارا لقاتلته لیلی و نهاری حتّی یحکم اللّه بینی و بینه. امام حسن علیه السلام فرمود اگر یار داشتم، حتما با معاویه روز و شب میجنگیدم. اما من نمیتوانم روی یارانم حساب کنم. اینها جدا از ما هستند. کسانیکه امام حسن علیه السلام را وادار به صلح کردند، قلوبشان با امام بود، اما چه فایده. دوست داشتن تنها فایده ای ندارد. فقط قلبا امام زمان ارواحنا فداه را دوست داشته باشیم، کار امام را راه نمی اندازد.

در جای دیگری امام حسن علیه السلام فرمود همانطور که پیغمبر صلی الله علیه و آله اگر کسی را داشت پناه به غار نمی برد، من هم کسی را ندارم. موارد نظیر این بیانات در تاریخ امام حسن علیه السلام زیاد است. حتی معاویه به امام طعنه میزد، که با این یاران میخواهی با من بجنگی؟! لیلاز صریحا به ظریف میگوید «شما در برجام با رفاقت کار ار پیش بردید؛ در بحث آمریکا هم همین کار را بکنید. همانطور که آقای هاشمی با عربستان با دوستی پیش رفت». میگوید مملکت داری اصلا یعنی همین!

وَ لَوْ سَلَّمْتُ لَهُ اَلْأَمْرَ فَاَيْمُ اَللَّهِ لاَ تَرَوْنَ فَرَجاً أَبَداً مَعَ بَنِي أُمَيَّةَ. میفرماید اگر امر را به معاویه تسلیم کنم، هیچ گشایشی برای شما نخواهد بود. اینطور نیست که هم با جنگ فرج حاصل شود و هم با صلح؛ بنا به موقعیت. جریان انقلابی ما را از خواب بیدار کنید! وَ اَللَّهِ لَ‍يَسُومُونَكُمْ سُوءَ اَلْعَذابِ حَتَّى تَتَمَنَّوْا أَنَّ عَلَيْكُمْ جَيْشاً جَيْشاً. در صلح و دوستی با کفر هیچ فرج و گشایشی نیست. چنان آل امیه شما را عذاب میکند، که تمنا خواهید کرد لشکریان دیگران بر شما مسلط شوند.

 

بفرموده امام حسن (علیه السلام) صلح با دشمن حرام است

لَوْ وَجَدْتُ أَعْوَاناً مَا سَلَّمْتُ لَهُ اَلْأَمْرَ لِأَنَّهُ مُحَرَّمٌ عَلَى بَنِي أُمَيَّةَ فَأُفٍّ وَ تَرَحاً يَا عَبِيدَ اَلدُّنْيَا. میفرماید من امر را تسلیم معاویه نمیکنم، چون حرام است معاویه حکومت کند. حاکمیت حق خداست. حاکمیت معاویه تضییع حق الله است. چطور صلح با دشمن یک اصل در دین است؟ بفرموده امام حسن علیه السلام صلح با دشمن حرام است.

این نظریه را اهل علم ما هم در حوزه دارند، که باید با دشمن صلح کرد در جایش. شما اگر در دولت حزب اللهی گفتید در بحث هسته ای وارد مذاکره با آمریکا میشویم تا این مشکل را حل کنیم، دولتی بعدی هم میگوید باید در همه امور با آمریکا مذاکره کنیم. دنیای امروز با دنیای دیروز تغییری در اصول ندارد. حرام خدا هنوز هم حرام است.

امام حسن مجتبی علیه السلام میفرماید: من نباید امر را تسلیم معاویه کنم، چون اصل حکومت کردن برای معاویه حرام است: لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ(بقره 124). امام رضا علیه السلام فرمود از این آیه میتوان فهمید تا قیامت هیچ ظالمی حق حکومت ندارد. به مردم بگویید، میخواهید ریاست جمهوری را به که بسپارید؟

امام حسن مجتبی علیه السلام در جای دیگری (سیره الائمه الاثنی عشر) فرمود: السِّياسَةُ أنْ تَرْعي حُقُوقَ اللهِ وَ حُقُوقَ الاْحْياءِ وَ حُقُوقَ الاْمْواتِ. سیاست این است که حق الله را رعایت کنید. اول حق الله را باید رعایت کنید، بعد حق موجودات زنده، و بعد حق اموات. بعد دولت حزب اللهی ما در سیاست خارجه حکومت اسلامی تعریف میکند مشارکت با آمریکا در قدرت داشته باشیم! آقای ظریف میگوید اصل بر تنش زدایی است. که این را گفته؟ طبق چه اصل دینی؟ چرا کفر میگویی؟ این افراد و این تفکر را به مردم بشناسانیم. با یک خیمه شب بازی فریب نخورند.

 

سیاست یعنی رعایت حقوق الله

فَأمّا حُقُوقُ اللهِ فَأداءُ ما طُلِبَ وَاجْتِنابُ عَمّا نُهِی. سیاست یعنی رعایت حقوق الله؛ یعنی آنچه خدا طب کرده را اجرا کنیم، و آنچه نهی کرده را ترک کنیم. وَأمّا حُقُوقُ الأحْیاءِ: فَهِی أَنْ تَقُومَ بِواجِبِک نَحْوَ إخْوانِک، وَلا تَتَأخَّرَ عَنْ خِدْمَةِ أُمَّتِک وَأَنْ تُخَلِّصَ لِوَلِی الأمْرِ ما أَخْلَصَ لِامَّتِهِ وأنْ تَرْفَعَ عَقِیرَتَک فِی وَجْهِهِ إذا ما حادَ عَنِ الطَریقِ السوی. سیاست یعنی رعایت حق امام و رعایت حقوق مردم.

انسان می بیند بین این چهل و خورده ای حزب اصلاح طلب، چقدر نزاع و درگیری و اختلاف هست. هشت سال کشور را به این وضعیت رسانده اند. بفرموده رهبرانقلاب فقر، تبعیض، بی عدالتی، نقض عهد، ناتوانی، سوء مدیریت و... را داریم می بینیم. این وضعیت نتیجه تفکر اصلاح طلبان است. هرچه در چنته داشتند رو کردند. مدیریت فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی را داریم می بینیم. آبروی ملت را به پوشک بچه و صف مرغ و لاستیک خودرو گره زدند. به تشکیل قرارگاه مرغ افتخار میکنند!

اگر حزب اللهی ها اینگونه عمل کرده بودند، خودبخود سرخورده میشدند. اما اتاق فکر جریان اصلاح طلب، اصلا روحیه خودش را از دست نداده! می نشیند این طراحی را با تمام جزییات انجام میدهد و اجرا میکند. مستقیم تیم رسانه ریاست جمهوری مدیریت میدانی میکند. انقدر این سناریو را خوب طراحی میکنند، یکی از رسانه های جبهه اصلاحات هم زیر سوال نمی رود. همه توجه ها سراغ رسانه دشمن میرود. در جلسه بنیاد باران میگویند وقتی آقای ظریف صحبت میکند، به رهبری کلید نکند، اما برخی شخصیتها را نام ببرد و آنها را زیر سوال ببرد. این باعث میشود طرفداران این افراد به میدان بیایند، و خود اینها باعث انتشار این مصاحبه میشوند. از آن طرف بحث سرقت اسناد را مطرح میکنند، برای فریب افکار عمومی.

 

جریانهای انقلابی به بهانه کرونا خود را خانه نشین کرده اند!

متهم کسی است که این فیلم را ساخته. متهم آن مصاحبه گر است. متهم دفتر ریاست جمهوری است. متهم خود رئیس جمهور است. اما الان اینها خودشان شاکی هم هستند! طوری این جریان را مدیریت میکنند، که رسانه اصلاحات اصلا زیر سوال نرود. چون در انتخابات با این رسانه شان کار دارند. انگشتهای اتهام بسمت رسانه های خارجی و چند نفوذی نشانه میرود.

این وسط اتفاقی که افتاد، یک دوگانگی جدی در ذهن مردم بوجود آمده. وقتی چند حرف غلط و درست و ضد و نقیض را با هم مخلوط کردند، مردم دچار ابهام میشوند. از آن طرف مسئله روسیه را اینگونه دروغ بیان میکنند. سپاه قدس باید از حاج قاسم دفاع کند. ما انتظار نداریم کسی از رهبرانقلاب دفاع کند؛ او کسی را ندارد! لااقل از حاج قاسم دفاع کنید.

ضربه ای که اینها زدند ضربه کمی نبود. مدیریت امام مسلمین را زیر سوال بردند. دروغ گفتند. مردم عادی میگویند رهبرانقلاب ظریف را که قبول دارد، حاج قاسم را هم قبول دارد، پس مشکل کجاست؟ یعنی رهبرانقلاب نیمتواند این دو فرد و این دو تفکر را مدیریت کند! هدف آنها حاج قاسم نیست، اینها ولایت و اصل استکبارستیزی را نشانه گرفته اند. اصل حاکمیت نایب امام زمان ارواحنا فداه را نشانه گرفته اند. این حرکت و بازی رسانه ای، مکمل توئیت های تاجزاده و حجاریان است. مگر حجاریان نگفت در انتخابات هرکسی را که ما بخواهیم رأی بیاورد، افکار مردم را به همان سمت هدایت میکنیم. طوری این قضیه را پیش بردند، که هیچ آسیبی خودشان ندیدند. باید منتظر گام بعدی آنها باشیم. برای گام بعدی هم برنامه ریزی دقیق کرده اند. جبهه مقابل تمام امکانات و هماهنگی هایش را به بهترین نحو پیش می برد. کرونا فقط برای حزب اللهی هاست؟ جریانهای انقلابی ما به بهانه کرونا خود را خانه نشین کرده اند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است